måndag 17 september 2012

Jag lever!

Jo tack och lov. Äntligen pallar jag veckla ut laptopen och trycka på ON. Nu är den igång och jag tänkte skriva några rader. Måste tala om att sen förskolan och skolan började somnar ungarna kl. 20. YIPPIE! I tre veckor har jag legat i soffan och inte gjort ett dugg. Underbart! Har fortfarande bara möjlighet att slå på datorn vid sängen och när jag väl går och lägger mig så är det sova. Men nu så!

Hade en riktigt härlig hästhelg med tjejerna. Jag satt upp på en häst för första gången på 20 år i helgen. Red kanske fem varv och prövade både trav och galopp (knappt). Tur att ingen filmade, kände mig som en säck potatis där uppe. När jag väl klev av satt sadeln kvar mellan benen ... kändes det som. Fick tvinga ihop dom för att inte se ut som Zeb Macahan. Thomas var lycklig vid hemkomst kan jag lova, han trodde han skulle få bli häst nr två denna dag.

Har ett litet dilemma, lovat mina vänner att boka en två-timmars ritt en närliggande helg. De vet inte vad som väntar...jag som har så ont efter fem varv, vad blir det inte efter två TIMMAR??

Emelie har börjat på hästlekis därav mitt sug att få testa mina gamla kunskaper. Hon tycker det är roligt än så länge. Dyr sport bara om det blir permanent. Självklart är minstingen lite avis så nu står även hon i kö för att rida småponnys.

Gnägg!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar