onsdag 22 maj 2013

Vååååår

Hej
Ja nu är det vår...äntligen vår och nästan sommar. Träden är tokgröna och gräsmattan växer en cm per dag. Hurra! Vi har redan grillat upp fyra påsar briketter. Älskar doften av grillning och vårens alla blommor. Nåt annat som doftar gör även åkrarna...gödseldoft, kobajs. Hela huset luktade kobajs i helgen men vad gör väl det. Vi har bott i detta härliga radhus i ett år nu och jag älskar det. Å lite kobajslukt på försommaren funkar det med :).

Det rullar på...jag har börjat åkt inlines. Emelie har också ett par så nu ska vi lära oss att bromsa innan vi får upp farten (säger jag). Vi åker fort båda två och slänger oss runt lyktstolpar eller hoppar upp på gräsmattor för att stanna. Skulle ha en hel rustning som skydd. Nä lite bromsträning på riktigt sen blir det långkörning. Det ska brännas i skinkor och ben! Jag har faktiskt varit så duktig att jag tränat 1 gång i veckan, slow motion heter det. Långsamma rörelser med sin egen vikt, lite yogaposer, plankan och dyligt. Duktiga jag! En gång är bättre än ingen gång!
Här har ungarna byggt en koja med mormor på landet.

Tjipp!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar