onsdag 30 november 2011

Lucköppning

Ja i morgon blir det lucköppning, 1. Inte mina luckor dock, de kan gott vara stängda för i dessa brukar det inte ligga choklad i. Tack och lov så är de inte 24 st heller...tror jag...om man syftar på den senaste festen. (äh inte så farligt faktiskt). Sitter just nu och myser med en liten kopp glögg, det doftar jul! Appropå jul så skulle lönen ha räckt till julklappar också men det ser inte så ljust ut. Bäst att planera vilka inköp som ska göras och vart de säljer leksaker till bästa pris. Vi behåller visst traditionen med att handla dagarna innan julafton i år med. Det är faktiskt kul att handla allt på en gång, det gäller att ha extra ideér till klappar om det man tänkt sig har tagit slut. Då går det rätt smidigt.

Jag har ett jättebra tips på en julklapp som jag ska ge till min faster och mamma. Fast jag kan förstås inte säga eftersom mamma läser bloggen. Det är en upplevelse i allafall, så mycket kan jag säga och den kan nog vara lite kittlig om jag säger så ;). Till ungarna blir det lite Pippi till Linnéa och Emelie har precis fyllt år så där blir det knepigt. Mer pyssel är aldrig fel och ny pjamas...det är det enda plagget hon gillar att få (även om det är svårt att somna på kvällarna). Sen blir det nog en liten julklapp ihop till mig och Thomas OCH något litet till varandra (ett måste). I år ska vi hålla ner på paketen, det var extremt mycket, i allafall för två år sedan. Jävlar vilket berg, för stort berg faktiskt.

I år ska jag banne mig leta upp den där tomtesagan och läsa högt för hela familjen. Sen ska jag berätta VARFÖR vi firar jul! Jag har nästan glömt bort det.

Kram på er!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar