tisdag 6 december 2011

Snor

Fy så trist att ha en täppt snok, inget smakar som det ska och det är hemskt att tvätta sig i ansiktet. Och det måste göras trots att sminket rann av redan klockan 12, känns det som. Hålögd, torra rynkor under ögonen tillsammans med påsarna gör det inget sexigare. Torr som fnöske hela jag, bäst att passa sig när alla mysiga ljus tänds på kvällarna så man inte ... POFF!...brinner upp. Vore jag inte förskyld och frusen skulle jag lägga mig i ett bad med olja...mycket olja. Atjooo!

Ibland händer det...appropå nysningar, så jobbigt... när det kommer ut nåt som man sen inte hittar på. Hmm jäklar tänker jag, vart tog slemmet vägen, åh där...på bröstet. Ser mig omkring, skymmer lite fint med en hand som killar på hakan medan man snabbt ränner iväg till toaletten och torkar av. Hua! Hoppas ingen såg. Eller den där fina när det landar rakt i handen, det hade man inte räknat med. Bäst att ladda ett gäng papper till nästa nysning för snacka om tryck. Jag kan väl inte vara ensam om att detta händer? Nä, inte med alla människor som finns.

Var ut till nya huset i söndags och lade ut radon mätare. Åh så vi längtar nu, kändes lika bra denna gång som de förra gångerna. Här ska vi bo! Nuvarande ägare vill lämna kvar lite möbler och det tackar vi för. Hoppas på ett av hans köksbord för det vi har är rangligt och pluttigt. Nu ser vi framemot att bli fiskägare också. De hade visst gått i dvala nu karparna/guldfiskarna i dammen.  Var och kollade på en djuraffär med Linnéa och såg där slöjstjärtar framavlade från guldfiskar, små söta röda bollar. De växer sig till en storlek som passar akvariet, hör på den. Jag har aldrig gillat fiskar och akvarium men nu börjar det bli intressant.

Sen är Gerbiler (råttor) så otroligt gulliga, kärade ner mig i en svart med vit "bläs", trodde det bara fanns beiga såna. Nåt djur ska vi väl ha sen, typ hamster, kanin eller nåt. Bara jag får välja färg hi hi. Jag har faktiskt haft två kaniner (två undelater, fyra katter varav en sprang bort, en nymfparakit, en hamster som på köpet fick sex ungar och vägglöss). Den ena kaninen ställde jag ut några gånger, kom på hyfsat bra plats. Nu blev det ganska ointressant ...

Nu får ni torka er! Godnatt och här kommer versen för andra advent.

När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär







Linda

1 kommentar:

  1. Det där skrangliga bordet tar jag gärna över! Puss

    SvaraRadera