måndag 12 december 2011

Hej vad det går undan

I morgon är det lucia...redan! På eftermiddagen (14.30) firar Linnnéas avdelning med medhavd fikakorg och det betyder: sluta tidigare på jobbet, parkera bilen utanför dörren, upp och hämta saft och bullar, ner till bilen för att vidare åka till förskolan, springa in och hämta syrran för att vidare se lilla söta tomtenissan sjunga. Klockan fyra är tvättstugan bokad och det betyder: efter en och en halv timmes lussefirande packa in vagn och barn i bilen, springa in till tvättstugan och låsa dörren så ingen granne smiter in, lämna ungarna en sekund i trappen för att hämta den sorterade tvätten (tre trappor upp) som jag nyss placerat innanför dörren, springa ner igen som om jag trodde jag var självaste pippi långstrump med en tvättsäck i vardera hand och samtidigt vara orolig över att ungarna gör tokigheter i trapphuset. Väl i tvättstugan kan vi andas ut och stoppa in skittvätten i maskinerna. Detta har inte hänt än men så blir det ... om jag inte skiter i tvätten.

Ja just det...middag nästa!

Emelie har inte sitt firande förens onsdag morgon. Fick ledig i morgon eftersom jag även ska till naprapaten vid lunchtid så då det blev knappt någon idé att komma till jobbet alls. Men eftersom jag snopet fick se datumet på Emelies lucialapp i em så bestämde jag mig för att spara semesterdagen till en annan dag.

Ja lite virrig blir man om man inte var det innan! Trodde av någon anledning att det var tisdag idag, Äntligen hemma. IDAG vill jag se hela programmet och satt glad i hågen framför TV n då pappa tagit båda ungarna, då är det inte Äntligen hemma på kanal 4. Vad Faaasen...nä just det...måndag. In och kröp ner hos la familia i sängen och lyssnade på saga. Mysigt det med!

Natten går tunga fjät runt gård och stuva...

Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar