söndag 25 december 2011

Julafton!

GOD JUL alla människor! Idag är det julafton och tomten får visst komma i något som inte är en släde. Här finns ingen snö alls eller jo föresten, en litet snöklot efter veckans snögubbe har inte lyckats smälta bort men runt om är backen grön.

Ungarna har öppnat julklapparna och är så nöjda, synd att de inte kan använda skidor, skridskor och snowracern än som sagt. Pussel och pyssel funkar i allafall i alla väder. Jag fick en rutig flanell pyjamas som kan behövas i nya huset av mannen och ett par snickarbyxor av pappa. Flanell och rutit är inte vanligtvis min grej men ack så skön den är. Sen fick vi presentkort som kan bli en tapet, färg eller liknande, det tackar vi familjen för! :)

Jag satt bänkad kl. 15 framför Kalle Anka och hans vänner, men inte såg jag så mycket. Ungarna var inte intresserade eller någon annan heller för den delen, de tjattrade och stojade så försökte fokusera på paketrim med ena ögat på Kalle. Karl Bertil Johnsson såg jag en glimt av men sen kom i allafall det bästa .... SVENSSON SVENSSON. Åh vad det är bra, det är så jag. "Var är min lilla vän?" "Jag sitter ju här" Ja ni som sett vet. Och denna "Men vad är detta för stolpskott, var är Arne Wise?" Ha ha så bra och jag skrattar lika mycket varje gång.

Jag drog faktiskt en liten julsaga vid middagsbordet...Gert Fylkings juldikt. Jätterolig tycker jag!

Ja just det, ungarna fick sparkdräkter av min syster och bror, ni vet de som t.o.m vuxna nu för tiden går omkring i (one piece?). De är så söta i dom...ungarna alltså. Men har man något under en sån? Ett linne eller t-shirt är väl ett måste annars fryser man väl halvt ihjäl vid ett längre toalettbesök. Nähä tack jag avstår sparkdräkten och hoppar hellre i en rutig flanell ha ha ha

Hoppas att ni ätit gott och njuter av julhelgen!
Kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar