fredag 30 december 2011

Gott slut!

Då var det snart dags för det nya året att komma. Man kan önska att det nya året bjuder på lite snö (men dock ej snöstorm den dagen vi flyttar i februari tack). Detta år har varit bra, en helt fantastisk semester och omväxlande arbete på jobbet, lite action med budgivningar och annat i slutet. Jag är nöjd!

Idag gjorde vi det jag länge velat men dragit mig för....badat på äventyrsbadet, Fyrishov. Vit som ett lakan (som de flesta förstås men ändå) och så skulle man hava en baddräkt!  Jag har en stram svart från Yasuragi men varför skrämma folk mer, jag fyndade en ny i butiken utanför. Kanske en våtdräkt hade suttit bäst på och då hade jag sluppit frusit, trodde det var varmare i huset. Till och med min mamma och hennes "gybe" som var med tyckte jag var ovanligt blek i nunan, tack för den när man ska ut och röra sig bland folk halvnaken mitt i vintern. Och så klart träffade man på både kollegor, gamla bekanta och... OCH den nya vägg-mot-vägg grannen som vi ska få (en gammal bekant det med föresten). Ja men det är väl lika bra han får chocken nu och inte första varma sommardagen då man ligger i solstolen och bländar på lilla gräsplätten.

Äh vad fan...jag bjuder på det! En glad själ lyser förhoppningsvis igenom den grådaskiga vinterlooken. Det är det inre som RÄKNAS!!!

Roligt var det i allafall och ungarna älskade det. Jag åkte en vattenrusch med Linnéa och när vi kom ner så hamnade jag snett med fötterna och båda två for under vatten. Kallsup förstås men det avskräckte inte 2,5 åringen, tack och lov! Emelie är fortfarande lite rädd att komma under vatten och det kanske bottnar sig i när jag doppade henne under vattnet vid nio månader (typ). Men simma kan hon snart  :)

Nu ska jag mysa! Gott slut på ER alla och hoppas att första dagen på året inte sovs bort ;) och inte resten av året heller!

Kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar