söndag 9 oktober 2011

En vecka utan dator

...hemma iallafall. Men självklart har den där Iphone vuxit fast i handen på mig. Önskar att jag aldrig köpt den. Facebook blir mer sällan att besöka men nu är det Wordfeud som naglar sig fast. Kör klart mina spel sen tar jag en paus där med.

I lördags...en vecka sedan började STEGTÄVLING på jobbet. Jag anmälde mig till laget med tanke på så mycket som jag går hit och dit, piece av kaka tänkte jag. Men oj vad folk är duktiga. De som sportar dagligen ligger bra till men förstås...jag gör det främst för min egen skull och lite för tävlingen. Nu är jag liksom lite tvungen att komma närmare naturen pga promenader. Första veckan gjorde jag hyfsat ifrån mig! Tävlingen kommer att hålla på många veckor så det gäller att inte tappa suget, vilket kan vara enkelt vissa dagar. I helgen har jag inte gått så himla mycket men väl var jag på Afrodans i dag.

Afrodans, så jädra kul! Jag älskar rytmerna, stegen och hela tänket. Den dansas barfota så att man får ordentlig kontakt med jorden. (Fattas bara lite pinglor runt vristerna) Sen hänger man bara med och dansar och släpper loss. Visst ser man lite kul ut när inte kroppen inte gör som man vill men det gör inget, det bjuder vi på. Dans och skratt! Gå iväg och skaka rumpa för det är så roligt!

Ha det gott!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar