fredag 30 september 2011

Änligen äntligen skoooog

Ja äntligen fick jag komma ut i skogen, till sist. Idag tog jag med ungarna och mormor ut i skogen för att leta svamp. Det började med att vi promenerade rakt in på ett kalhygge. Ni ska veta att DÄR finns ingen svamp, ingen alls faktiskt. Kliva över stock och sten med två små minimänniskor och deras korta ben. Värsta hinderbanan för dom. Bakom kalhygget fanns ingen ätlig svamp heller så det var bara att dra hinderbanan igen och köra till nästa skog. Där fann vi alla slags svampar och till sist ... där ... där stack en liten trattkantarell upp sin hatt ur mossan. Den tog vi! Sen ramlade det ner några till i korgen plus två vanliga kantareller, gula trumpeter och taggsvampar. Det tog en stund innan jag fick svampögon, inte lätt när hattarna ser likadana ut som löven på marken.  Ungarna tyckte det var mysigt och vi vuxna med. Mmm superhärligt!

Ibland förundrar man sig över människors beteende...eller hur? Ja, jag är väl ingen ängel själv och kan visst harkla ur mig saker som jag faktiskt inte menar. Ibland är det skönt att nu märka att det finns gott om sådana runt omkring. Tänk vad lika vi är alla ändå. Ibland blir det tokigt.  Men det var inte det jag skulle säga. Igår satte jag upp en lapp på jobbet, brukar aldrig sätta upp lappar eller notera om det är lite stökigt men nu såg det riktigt fördjävligt ut vid en kopiator. Jag skrev en notis som jag satte upp (med namn, jojo, inte skämmas), tyckte den blev lite för blek så jag fetade på överskriften lite. "Är detta trivsel?" (b la) Hade lust att skriva något helt annat egentligen. Idag blev det städat och fint, vem/vilka som gjort det vet jag inte men hoppas att det inte var städpersonalen, utan de som använder kopiatorn.

Kollade menskoll appen i min Iphone... Off course...på gång. Inte konstigt det var drag i morsan då! Tänk att jag börjar lära mig mina hormoner... efter typ 25år. "Använd PMS kraften till något bra!" Ja städa var visst mitt drag igår.

Ta hand om Er!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar