onsdag 28 september 2011

Kan man inte lära sig?

Kan jag aldrig lära mig någon gång att stampa på bromsen? Nu är det fullt ös på jobbet och det är så kul. När det är kul då gasar jag på i full fart och stressar upp mig, fast jag inte behöver. Fast man inte ska! Synd att jag inte tycker jobbet är tråkigt ha ha för då blir det ingen stress. I morgon ska jag ställa klockan för pausövningar, det behövs verkligen för annars sitter jag på ändan tills jag får svamp och risken att inte kunna vrida på nacken är stor.

Hemma är gubben sjuk. Feber och jättedålig. Han ligger och stönar, det är det enda han förmår sig att göra. Stackarn! Bäst jag är tyst för snart är det väl min tur att ligga och huttra under täcket. I morse fick alltså jag lämna kidsen på dagis och har insett att det är roligare att hämta dom. Har det ganska bra faktiskt. Men det gick hyfsat ändå,  den timmen jag jobbade över igår försvann så fint idag. Men vad är det gentemot hundra goa pussar jag fick vid grinden, sötnosarna!

Det blev ingen svamp plockning i helgen som var och mitt behov att komma ut för att plocka korgen full är stor. Så på fredag, då jäklar ska vi äta svampmackor, för då ska vi ta med rutinerade mormor ut. Hon e en jäkel på att fynda svampar. I morgon är det dags att skaka loss på zumban. Sist så knastrade det i hela kroppen. Emelie längtar massor till sin gymnastik, idag har vi sytt en ärtpåse som ska med. Ärtor överallt. På det så hällde Linnéa ut pärlplattepärlor på en bricka vilka hälften senare åkte in i dammsugaren, dom också.

"Jag vill bo, i en svamp, annars får jag kramp...svamp!"

Hej på er!
L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar