torsdag 15 september 2011

Zumba

Ikväll var det zumba. Svettigt! Såg nog ut som hästarna gör efter ett trav lopp. Ni vet sånt där vitt skum i lite här och var.  Så svettig var jag! Nog för att jag visste att jag inte har en fast stuss längre som när jag var 20 år, men nu VET jag. Den flög nog en decimeter upp och ner i hoppen (inte skönt, det var irreterande minst sagt). Jag har hört att man ska spänna skinkorna när man är ute och promenerar för att få lite fastare häck,  men hur ser man ut då ? (Jag har provat). Det blir en lustig gång det.

Nog om min största muskel. Idag har även Emelie börjat på gymnastik, idag ville hon också gå. (tackar gudarna). Hon tyckte det var jätteskoj att få klänga och klättra, kullerbyttor och balansgång. Det passar henne som handsken. Mindes skoltiden när ledaren drog fram repen, bockarna och bommarna. Kommer ihåg "hela havet stormar". Sen minns jag även innebandy, fy, farlig sport om ni sätter en klubba i handen på mig. För att inte tala om all bollsport inomhus, fick en basketboll som landade rakt uppifrån ner på min tumnagel. Den gick av...halva nageln. (Aaaaaaaj!). Nähä tack! Och tänk när vi skulle klättra upp för dessa tjocka rep. Jag behöver nog inte berätta hur högt jag kom.

På jobbet ska vi ha en stegtävling. Lagtävling. Den vinner vi lätt om veckorna fortsätter som dom gjort hittills. Sitter knappt aldrig känns det som och är till och med uppe på nätterna. Ja, jag ska sova med den. Och blir det lugnt sätter jag den på ungarna ;-) Nähä då,inget fusk inte.

Gympa och ärtpåsar!

So long! Let´s Zumba
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar