lördag 24 september 2011

Hej, här är jag

Ja usch, nu var det längesedan jag bloggade. Tycker att det är så kul men ibland som tidigare sagt hinner jag inte sitta ner. Familjen och vilan går först. I veckan så var jag på tvådagars kurs i Stockholm, "dig känner jag igen" sa jag till kursledaren (en kvinna). - ja Linda var det va? Säger hon. What? Hur i helsike kommer hon ihåg mig. Minns inte att vi pratat (förlåt om så var). JA vissa lämnar märken efter sig, sa min kollega. Hoppas det bara inte var ett brännmärke ;).

Som ni vet, ni som sitter och lyssnar en hel dag, sista timmen blir liiiiite "Ge mig nåt som håller mina ögon uppe". Jag märkte att jag började rita små gubbar på pappret i slutet och då sneglade jag på de andra...Jovisst, nog var det ett rutnät av massa hjärtan hos en lite längre bort. Inte bara jag som kluddar.

Och himmel vad häftigt det blir ibland. "Världen är bra liten". Jag träffade min syster för en fika i storstan och vi kom på att jag kunde sova där. Ringde hem och sa att jag stannar kvar över natten, det blev så spontant (som man gjorde förr) och det kändes som jag skolkade. "Gud, får jag vara här verkligen, borde kanske åka hem". Jag köpte en tandborste o en deo och syster bjöd på svampmackor och en skön soffa. Jag berättade om kursen och det visade sig att kursledaren var systers bästa kompis mamma. MEN hallå! Hur stor är chansen?

En mysig kväll och morgonen därpå väcktes jag av skytteltrafik av flygplan. Jodå, Bromma flygplats inte långt ifrån. Tur att man är lite halvdöv ibland och inte väcktes av dem på natten. Snälla syster följde med mig till pendeltåget. Mmmm åka pendeltåg, var tvungen att få vägledning så jag inte åkte åt fel håll. Det har faktiskt hänt när jag gick en lång kurs för några år sedan. Sov hos en kompis och på morgonen satte jag mig på fel tunnelbanetåg, fel jävla håll. Gick av och insåg att jag hamnat utanför zonen och hade bara två kuponger kvar (krävdes tre). Tur var fanns ingen kontrollant där och jag lyckades på något vis ta mig till rätt sida igen. Mörkt på morgonen och två till på perrongen...skiträdd och ovan med tunnelbana. Men därifrån kom jag!

En annan gång kom jag inte knappt hem från Stockholm till Uppsala. Men den historien tar jag en annan gång.

Idag har jag och Emelie sett Smurfarna, söta figurer det där. Jag tyckte mer om filmen än vad Emelie gjorde, tror att bio inte är riktigt hennes grej. Om det inte är Blixten Mc queen förstås!

Kram och trevlig lördag. Imorgon hoppas jag på svampletande i skogen.o
L

2 kommentarer:

  1. Haha... så det är fler som är förtjusta i Bilar. Amanda älskar tydligen Bärgarn säger hon :p Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också om bärgaren :-) Så söt! Kram Linda

    SvaraRadera