söndag 11 september 2011

Minns min mormor

Idag är den hennes födelsedag eller rättare sagt var. Hon gick bort 92 år gammal och bodde hemma själv till dess. Ingen hemhjälp och en rullator som hon helst inte ville ha, den hade hon bara några månader innan slutet.  Åh vad jag kan sakna hennes rosiga mullkinder och kramar. Hon bodde i Huskvarna så vi sågs sällan och nu när vi åker ner för att hälsa på släkten känns det konstigt att hon inte finns där längre.

Men...hon levde som sagt länge och var en gumma som höll igång. Kärringa satt ibland uppe till två på nätterna med grannskapet och spelade Gin.  Och inte slutade hon träffa gubbar efter att morfar dog. Så ska det se ut! Leva på! Fortsätta att vara social och prata skvaller. Bjuda varandra på kaffe och nybakta bullar. Min goa Mormor! Så vill jag också bli, en riktig hålligång bullmormor!

Det finns mycket gott att skriva om henne men det behåller jag för mig själv. Ta vara på er och glöm inte våra gamlingar.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar