lördag 10 september 2011

Smartast?!

Vem bokar tvättid kl. 7 en söndag morgon? Inte jag vanligtvis men idag gjorde jag det. Vi har världens största tvätt, jag lovar, igen. Hade en tid kl. 13 men bytte för vi ska på husvisning igen. Och mitt upp i allt så står jag på bakluckeloppis med en kompis. Hon håller ställningarna en tim, världens bästa loppiskompis. En riktig loppa, kör återvinning stenhårt och gör många fynd för pruta det kan hon. En annan är lite feg för det.

Nu har jag lagt in alla grejor i bilen för att vara startklar i morgon. Gud så det såg ut i trappen, grannarna kom inte förbi för att jag tömt ut hela förrådet. Ungarna rev upp och rev ut, allt skulle de behålla. Det är nog sjuttioelfte gången jag river runt i förrådet, ska alltid ha något längst in. Denna gång visste jag i allafall vilka lådor som skulle ut. Lite ordning i oredan har vi allt.
Schemat för morgondagen: Tvätta kl. 7-10 (har lovat T sovmorgon), åka loppis kl.10, hämta Thomas kl.12.30, lämna Thomas, åka loppis, packa ihop loppis (förhoppningsvis mycket mindre saker hem), tömma bilen, sätta in bilbarnstolarna, äta middag, leka barn för att sen somna med tjejerna.

Heja heja Vart är stegräknaren?

Kram alla ni!
Linda
(När jag läser inlägget så ser det ut som det skiter sig med tvätten, är inte så morgonpigg faktiskt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar