måndag 26 september 2011

Wordfeud

Skitspel! Jag tycker inte om alfapet och har aldrig gjort! Verkar ha lika dåligt ordförråd som när jag var liten. Det började med en motspelare och nu har det droppat in sju till och JAG LIGGER SÄMST HOS ALLA (utom en). Och hur lätt är det att lägga ord när brickan är knökfull och mina sista bokstäver är s, s, s, s, z. Kom igen! Men jag har bestämt mig för att fortsätta, detta spel kan ju vara bra träning för lilla hjärnan och ett sant ord är att det funkar som ett sömnmedel! Har aldrig somnat in så fort någonsin.

Just nu är jag mättat på all teknik, ja som jag sa tidigare. Snart flyttar jag in i skogen med en fotogenlampa och odlar te eller nåt. Hämtar mjölken hos någon ko på en närliggande äng. (Jag kan mjölka faktiskt). Stoppar strumpor och lagar byxknän. Nä okej, kanske inte men det är nog dags att ta semester då och då från telefon, dator och allt möjligt. Undrar bara hur länge. Varannan vecka kanske, fast det är ganska lång tid.... Ska nog börja med en dag eller så för att känna efter. Då får jag inte röra, titta eller peta på varken mobil eller dator. Det här ska bli en spännande uppgift att ta sig an.
Det kommer nog inte gå!

Börjar på måndag!

Puss på er!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar