onsdag 14 september 2011

Bullmorsan

Nu jävlar har det slagit slint. Har vabbat (hemma med sjukt barn) i två dagar och i går åkte mjölpåsen fram. En sats vaniljbullar, blåbärs och hallonmuffins (sjukt goda) och fyra glas med vit chokladmousse m digestivekex. Tror mormor hoppade in i mig, det var inte jag. Fast ok kanske inte, hon hade nog inte gjord dom så stora. Jag glömde bort att de jäser i ugnen också. Men goda blev dom.

Idag var jag till banken och kollade lånelöftet igen, bra att ha redo utifall att. Hade tänkt att åka tillbaka till jobbet och göra klart lite grejor men tji fick jag. Fick vänta en stund innan och sen tog det inte så kort tid som jag trodde. Bytte ut min lilla koddosa också på en gång. Det gick inte ens längre att se hälften av siffrorna. Klarade av att betala räkningarna förra månaden, fick gissa mig till lite siffror bara, men det gick till slut. Hade bara en liten sketen räkning kvar, tandläkarräkning som legat gömt så fint sen i våras. Aj Aj. Bäst att betala snabbt nu, ska bara panta lite burkar först. Hmm undrar om tandfen verkligen finns...Nä dumt att chansa, vill ju inte gå tandlös heller.

Nu ska jag natta om en lite sjukling.
Hej på er!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar