måndag 13 juni 2011

Har ni saknat skithusläsningen? ;-)

En hel vecka har gått och då måste det ha hänt något roligt...eller? JAMEN! För mig i allafall. Ny bil...SA NY BIL! Fy fasiken vad det är roligt efter att ha haft skrotiga bilar. Eller i allafall gamlingar som behöver åka till doktorn två gånger om året och det kostar typ minst 3000 spänn varje gång. Lägger hellre ner pengar på service-ar. Det går väl jämt ut i slutändan, för oss i allafall. Iiiiiihhhh så roligt det är.

Förut kunde jag säga "Men Gud hur har folk råd med så fina bilar? De har väl lån upp över öronen! Åh så onödigt". Nu får jag visst hålla käften och förstår preciiiiiis hur roligt det är med en ny blänkande bil. Lite halvångest över kronorna men det är inte sååå farligt i allafall. En Toyota Verso -05, nåt år på nacken men inte 20. Love the car! Resten av familjen diggar den med. Gissa om jag kör sakta nu, måste lära känna bilen och alla finesser. Det är bara en knapp att trycka på så startar den. Herregud! En knapp, känns helsjukt. Hur gör man om man om den surar? Hmm det ska den ju inte göra för vi ska hålla den så glad så.

Mera kul som hänt...JO TAPET helvetet är uppe. Jättefina, enkla ljusblå, grå, mörkgrå, beigerandiga i olika bredder. Nice! Jag smällde upp dom på en kväll, inte så mycket vägg. Nu är det lister som saknas. Dröjer väl ett år innan dessa kommer upp om vi ska kolla statistiken. Skulle lägga upp en bild men mobilfoto gör den inte rättvis. Ska ta med vanlig kamera istället. Sitter just nu och njuter av dom i köket :-).

Annars är det lugnt. Dagis stängt idag så vi har varit hos barnens kusiner och fikat i skogen (i stan) och varit in i fårhagen och trampat i bajs. Jättekul, Linnéa var helt extas. En tacka ville nästa sitta i knät så kelsjuk var hon, söta lamm fanns också. Denna hage ligger near by Eriksskolan. MIN gamla härliga skola. Gissa om jag fick backflash. Berättade om allt tror jag... där lekte vi husknuten, där stod vi på skolavslutningarna och mamma fällde tårar, där stod ett stort träd som Patrik satt i när han talade om att han tyckte om Pernilla och där var mitt klassrum, där bajsade en fågel på mitt huvud och där gick jag hos en talpedagog (jag läspade tills jag gick i tvåan, ssssss). Och där var toaletterna som vi gick in i på vintrarna för det var så jäkla kallt ute. Vi var tvungna att vara ute oavsett väder. Mot den väggen spelade vi tennisboll (ni vet tjejer där man slänger upp en tennisboll och under tiden bollen är i luften så ska man klappa antal gånger fram och bak upp till tio). Åh där spelade jag kula och förlorade min gigantiska elefant och fartyg i tenn. Tokpojke som lurade av mig den på så korta steg. Bokkändisen Stefan Mählqvist son var det, ni vet ninaninannananaaa ninannananina...

Många goa minnen! Minns mycket väl de stencilerade papprena man fick, de luktade speciellt. Tror jag har något papper kvar nånstans i källaren. Eller inte, har ju varit så duktig på att slänga nu. Synd i såfall. ha ha. Skönt med regn ikväll, det är välkommet någon dag så lägenheten blir städad och man kan sitta inne och pyssla med busfröna.

Dags att torka stjärten för nu är det slutläst!

Hej på Er och kram!
L

3 kommentarer:

  1. Hahaha!:-) kommer du ihåg när vi gjorde vit deg o kastade ut på er ges arta eftersom fladdermössen dras till vitt...... Haha! Dina päron var överlyckliga!
    Not....

    SvaraRadera
  2. Jag skulle ha skrivit gräsmatta ...... Kram alex:-)

    SvaraRadera
  3. Ja tänk vad tokiga och det slutade inte där ha ha Någonstans vid tidig tonår så hängde jag upp lakan, vita, också ha ha. Hmm undrar om jag inte gjort det efter tonåren också?

    SvaraRadera