måndag 6 juni 2011

Härliga långhelg

Hejsan hejsan! Här kommer jag solbränd om axlarna, vilken sommarhelg vi haft! Inne har det inte hänt mycket mer än massor av grus och damm. Jo, spacklat köksväggarna också men inte mer än så. Grillat, druckit vin, metat, fångat grodyngel med mera. Och vet ni vad, för första gången sen 2005 har jag äntligen...äntligen slagit några bollar på ranchen. Yippie så kul det var, nu kan jag inte sluta! Lite öm i vänsterarmen och i lillfingret (för jag klämmer den så hårt) men det var det värt, jajamensan! Slagen gick hyfsat iväg men det får nog bli några hinkar till innan jag beträder gräset. GOLF! Hade 18 i hcp 2005, får se vad första rundan säger om det ha ha.

Sen har det hänt annat kul också. Vi har fått en ny granne som tror sig vara nya tvättstugestyrelsen. Vi hade tvättat klart och hade bara torkrummen kvar och var sisten ut. Då hade en tok kopierat tvätt"reglerna", markerat och ringat in diverse stycken så fint med två färger och bad oss omedelbart ta ut tvätten för att vi hade anv den mer än tre timmar (vilken fortf var på vår tvätt-tid). Osignerat förstås! Två stycken likadana, en på vardera torkrumsdörr. Vi hade lämnat tvättstugan öppen för att vara snälla om ngn behövde anv. en maskin. Alltså människan som skriver lapparna tvättade på våran tvättid! Jag satte fint upp en lapp tillbaka för människan syntes inte till och där frågade jag vems tvättplutt som satt på rätt datum, rätt tid.

Vid hämtning av min lilla bokningsplutt så hade människan slagit bort all plast runt låset och försökt att bryta loss låset från tavlan. Vår sista jäkla tvättplutt! Inte nog med det så satt det fina datorskrivna blad på varje dörr i stugan idag om hur det skulle gå till i sommar bla med dessa jävla pluttar.  Och förstås endast i våran. Det finns då folk till allt, att de orkar hålla på!

Och jag säger det...osignerat gäller ej! En regelrätt kärring/gubbe som inte kan stå för det dom skriver, nej sånt går fetbort! En gång så kom vi en minut över halvtimmen (sen går den vidare till vem som helst) så låste en tanta in sig i tvättstugan. Genom fönstret utifrån såg vi hur hon dök ner bakom torktumlaren för att inte synas. Herregud!

Ja skratt ger själen energi och det får man verkligen av sånt här. Nä hörni mata den goda vargen istället och prata med varandra, då kan mycket lösas och förstås! Inga gissningslekar, raka snälla rör är bäst!

Kram på er!
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar