onsdag 15 juni 2011

Pjoskig!

Jag är så himla töntig ibland. Jag får verkligen seperationsångest när det gäller att slänga, sälja eller på något sätt göra mig av med saker. Materiella ting. Jag tror de har ett eget liv också. Nu när vi köpte nya bilen så fick den självklart stå på parkeringen medans den gamla fick stå på gatan. Stackars lilla bil, tänkte jag, där ska den stå alldeles själv och inte köras. Tänk om någon satte dig åt sidan för någon annan medans du fortfarande fanns kvar på platsen. Som om jag skulle flytta på tjejen (som jag nu ska efterträda) redan nu innan hon går, "nu får du sitta vid ett provisoriskt skrivbord så tar jag detta fina, hej hej". Nä så får man inte göra! Lilla bil, nu har jag sålt henne ikväll "Hejdå lilla bil, puss puss snyft".

Ja ja hon kostade lite pengar i slutet så det är väl hyfsat skönt att bli av med na. Gud, tänk om Thomas skulle säga så om mig, man har ju spenderat lite väl mycket på sistone ha ha (fast inredning, bil och tapet är väl ändå ngt gemensamt). Tänk när jag skulle sälja gåstolen, gåvagnen och babyselet. Buäääää vilken ångest och saknad. Så fina, använda men som nya, kunde ha 10 ungar till vid det tillfället. Men inte ska vi planera barn pga materiella ting inte, det vore sjukt.

När jag var liten så satte jag upp små handgjorda tomtar här och där och inbillade mig att de vaknade till liv på nätterna. Måste ha varit det där barnprogrammet som utspelas i ett dockhus på TV som satte de fantasierna i huvudet på mig. Eller så hade jag inga kompisar ;-)
Små hustomtar ville jag se springa omkring men inte såg jag såna heller. (antagligen efter trolltyg i tomteskogen) Tro det eller ej men de som vill se, ser inte och de som inte bryr sig ser. Jodå, jag har en vän som sett en tomte...det är sant (om han vid tillfället inte rökt på eller nåt ha ha). Snacka om avis jag blev! Troll har jag sett i allafall, varje morgon så går hon på toaletten och kissar, sköljer ansiktet i kallt vatten för att försöka få bort den värsta morgonsvullnaden runt ögonen. Det trollet är jag!

Hej på er alla skogstroll!
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar