fredag 8 juli 2011

Förbenade trosa

Idag har jag gått med ett par helvetiska trosor. Jo, det finns såna faktiskt. Vanliga trosor som ska täcka hela stjärten. Men inte dessa inte, nä allt jävla tyg åker in mellan skinkorna så det känns som man har en ihoprullad liten handuk där. Och så fort jag försökt smygit ut den så åker de in igen. Så irriterande kan man säga, till slut så bryr man sig inte om att smyga längre utan det enda man vill är att trosjäkeln ska sitta som den ska. Ett tag försökte jag ignorera men hur kul skulle det sitta med ett skavsår i brunögat? Nähä tack!

Och nu ni killar (och tjejor) så kommer era tjejor att vara glada som små lärkor under mensperioden. För nu är det nyheter igen inom tampongvärlden. (Det var väl på tiden att det ska hända lite kul när man byter tampis). Den lilla söta asken har fått ett nytt utseende och man behöver inte leta efter en liten flärp för att ta av plasten runt bomullsrullen. Nä nu är det bara att skruva av. Innan jag fattade det letade jag nog fem minuter efter remsan och funderade hur i all världen jag skulle få bort det. Ack så enkelt det var! Och nu till det bästa...snöret är LILA! (i allafall i den asken jag köpt). "ÅH så roligt...älskling!...jag har lila snöre på tampongen, vill du se?" .VA, lila snöre, nu har de tänkt till ordentligt. Ja nåt roligt ska man väl ha som tjej i den eländes veckan, eller vad säger ni brudar?

Igår hämtade min sambo pluspoäng hos mig. Jag fick en liten present, ett T Sabo armband med två hängen. Åh så fint det var, han fick 10 poäng! (så nu kan han ju beta av dom igen ;-) Närrå) Mysigt att bli överraskad så där, man känner sig lite tjejjig då tycker jag.

Nu sitter jag på vår balkong och bloggar, ett glas rosé bredvid och potatis puttrar på spisen. Resten är på kollan (kollonilotten) och anländer väl strax. Mmmm njuter av denna fredag!

Kram på er alla!
Linda

1 kommentar:

  1. Roliga underbara du. Vridtamponger har faktiskt funnits ett tag men lila snöre var ngt nytt, jippie, va roligt d ska bli nu.... Anna

    SvaraRadera