söndag 17 juli 2011

Semester!!

Yiehaaa! Och då skriver de jäklarna i tidningarna att vi ska få 10 dgr regn, kul kul. Men vi är beredda! Nu har vi packat för en liten semestertripp i Sverige. Åh jäklar vad med kläder jag tryckt ner, både i ungarnas och min. Thomas väska får han packa själv. Ungarna har ju en tendens att spilla ner sig (och då rejält) eller kissa igenom en blöja eller liknande. Och jag...ja jag har tänkt att för en gångs skull kunna byta till vad jag vill. Men nu när jag kände på min väska var den något tung så det blev ett "Jaha och vad kan jag tänka mig att lämna kvar hemma?" Inget! De senaste turerna har jag bara haft två par byxor och då fel byxor pga väder. Nu har jag för alla jäkla väder och så får det bli. Tre par skor också och då funderar jag fortfarande om stövlar kan komma till pass när det ska regna i 10 dagar. Nä, tar för stor plats.

I helgen har vi varit på landet och inte fick jag sola benen då heller. Kommer nog att förbli blek denna sommar. Men mysigt var det ändå. Grillade och drack vin på nya verandan, ungarna plockade smultron, hallon och jordgubbar med mormor. Nice nice! Gubben tvättade bilen så den blänker som ny och den gamle gubben lagade kvällsmaten. Jo en riktigt skön helg må ja säga!

Poliser finns det lite här och där på vägarna. Det är väl bra. Det känns väl tryggt att de finns lite här och där? Men jag blir skitskraj varje gång han dyker upp från ingenstans, som gubben ur lådan. Jag har inget gjort...väl? Kollar hastighetsmätaren och funderar hur mätaren stod innan jag såg polisen. Jag har väl hållt hastigheten? Såklart jag har..nästan...lite lite över kanske men inget märkbart tror jag. De där kamerorna håller ner mig fint (i allafall när varningen kommer). Tycker inte att det ska vara någon varning egentligen, vad är det för mening när folk bromsar strax innan och gasar på direkt efter? hmm. Iallafall min rädsla för poliser beror nog på min morsa. När jag var liten så skrek alltid min mamma "Polis polis potatisgris, skulle skura morsans spis" högt i bilen när polisen var i närheten. Nej nej, tyst sa jag då livrädd. Stackars mig och nu gör jag samma sak med mina barn. Akta så inte polisen tar dig, på med bältet nu och såklart samma vers. Kanske bäst att börja förklara för ungarna att man kan känna sig trygg med poliser också :-)

Jag måste hålla hastigheten och köra som man ska, för gör jag inte det så tror fan att polisen skulle ta mig den enda gången det händer. Och mitt körkort är jag tokrädd om och inte tal om bötespengarna. Jag har suttit med när killar kört tokigt och polisen stått precis där man inte får göra en U-sväng eller liknande. Jobbigt!

Nu tänker jag ha semester från bloggen. Noterar givetvis om linbanan på Kolmården stannar vid några hungriga lejon eller en lama spottar mig i ansiktet. Jag önskar er en härlig sommar!

Kram
Linda

1 kommentar: