söndag 7 augusti 2011

Semesterslutsångest

Det har jag! Just den här lilla skarven från ledighet till jobbet är liiite tuff. I morgon går nog rätt bra men tisdagen brukar vara tung (annars med för den delen). Spännande att se hur ungarna klarar första veckan, de har ju inte lagt sig kl 20 direkt under semestern. Och undrar om jag kommer att förstå mina anteckningar jag gjorde innan semestern och lösenorden till allt är väl borta som vanligt (tror jag skrev ner dom också någonstans).

Jag har varit på min brors kalas ikväll och fått i mig två koppar kaffe + en innan också, hjärnan lär väl gå i sitt esse när jag ska till att sova. Vet hur det brukar bli, ingen ordning på tankarna och sen i repriser "måste sova nu, oj vad klockan är mycket, måste sova nu, sov sov SOV!"

Så...hur har min semester varit då? Alldeles kanon. Det började med att vi skulle åka på måndagen kl. 9 till Kolmården för att efter det vidare åka till Linköping. Jag vaknade kl. 08.58! Alla sov och jag studsade upp i sängen och väckte allihop. Så vi kom iväg två timmar senare och resan dit tog en timme längre än det borde gjort. Väl framme på Kolmårdens parkering spöregnade det, vi stannade kvar i bilen och åt en något sen pannkakslunch. Bökade på alla regnkläder och ut med alla nödvändigheter. Regnet avtog senare under eftermiddagen och djuren kom fram till slut. Linbanan och Delfinshowen var toppen. Girafferna hade ursöta ungar och Lodjuret fick vi också en titt på med sina kisseungar. Ja vi hade trots allt en riktigt bra dag som slutade hos min farbror och hans fru i Linköping som bjöd oss på en härlig middag. Linköping runt dagen efter i solsken för att sedan möta upp lite moln och regn i Huskvarna på kvällen. På något konstigt sätt åkte vi alltid från solen istället för till solen.

Grillning med hela tjocka släkten i Småland. Jätteskoj att få träffa alla igen. Vi sov hos min yngsta kusin som till barnens stora lycka hade skaffat två små kattungar. Det var nog det bästa på hela den resan för kidsen, oj vad de katterna fick stå ut med mycket lek och bärande. När vi ändå var där passade vi på att ta en dag på Astrid Lindgrens Värld. Prussiluskan, poliser, Pippi Långstrump, rövare och mer där till....Ah lite jobbigt faktiskt att vara där med två busar som ska springa hej vilt bland tusen andra små likadana. Nähä tack, dit vill vi inte igen (iallafall inte inom två år).

Hem en sväng till Uppsala för att sedan dra iväg till landet i två härliga veckor. En tur till Furuvik blev det också med mormor, hon hade turen att vinna en jättestor kexchoklad. Gissa vad gott det har varit!  Tyvärr var det inte så jättevarmt under två veckor men vår sista vecka bjöd på sol och bad varje dag. Fram med bikinin, nu var jag lycklig. Äntligen fick jag sola min vita kropp. Jag till och med bad mamma, som pendlade till jobbet därifrån, att köpa en flaska tropic cocosolja. Javisst! Gud, den flaskan har jag inte sett sen jag var 20 år tror jag ha ha ha Nu gäller det att få så mycket färg det bara går, smörja smörja. Jag brukar faktiskt inte vara så fanatisk på att sola men nu kände jag att lite brun måste jag ändå få bli. Det hjälpte väl föga men lite färg har jag ändå fått :-).

Ska man slå igen lappen nu för att försöka sova lite, äh det blir nog lite TV först, jag är lite för pigg än.

Hoppas ni alla haft en härlig sommar! Den är faktiskt inte slut än!

Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar