måndag 8 augusti 2011

Vattentoalett

Det uppskattar jag nu efter att ha suttit på utedass och en annan variant av toalett. Vi har på landet en tvådelad toalett, man kissar i fram och bajsar bak (naturligtvis) men här får man inte alls blanda kiss med bajs förstår ni. Och det luktar så illa om det råkar bli så och då för mig varje gång. Måste ha ett jävla tryck för att det ska fara över kanten ner till skiten. Och då får jag skäll. Så då går jag hellre på utedasset (blä!). Det fläktar så otäckt om baken där luften drar in och jag tänker mig alla småkryp kravla upp mot brunögat. Där tillbringar jag helst inte min tid. Emelie tycker inte om att gå på innetoaletten så där har vi tömt kisspotta i hela två veckor och suttit med i utedasset vid nr två.

Tänk en gång när vi hade ett gäng ute på partay och blev beordrade att tömma utedasset. Killarna fick gosgörat och gissa vad glada de blev ha ha ha. Har nog aldrig garvat så mycket i hela mitt liv. Först fick de gräva en stor grop som skiten skulle ner i men tyvärr var hålet inte stort nog så skiten välde över så fint. Och då blev det att gräva lite till. Så fick man visst inte göra men hallonen växer fint där i år. (Detta var ett antal år sedan).

Idag är toapappret slut och har varit sen igår, glömde köpa idag igen och då är det turen att man har ett stort paket med näsdukar från coop. Där sitter man och viker upp en efter en tills det blir en lagom boll att använda sig utav och räcker inte det får man göra om det igen. Jag hade inte den turen att ha små näsdukar när jag var liten. När toalettpappret slut hemma tog morsan fram telefonkatalogen eller dagens tidning. Jo, det är sant och inte var det lent som Bambi direkt. Trycksvärtan satt nog i i flera dagar.

Nog om kiss och bajs! Dagen har gått förvånansvärt bra, både på jobbet och hemma. Jag hoppas att morgondagen känns lika piggt.

Ha det gott!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar