onsdag 17 augusti 2011

Tråkiga jag

Mmm känner mig jättetråkig och mossig idag. Måste ha lite action tror jag, det är då jag får inspiration till allt möjligt, det är då jag gör kullerbyttor. Fast ibland är det förstås skönt att inte göra någonting (utöver vanliga bestyr). Det är lite för lugnt på jobbet nu också, vill känna kreativiteten igen. Men det kommer ska ni se...allt på en gång och säkert nästa vecka. Då kommer jag väl att skriva att jag har blivit helt gråhårig i stället :-).

Jag gjorde ett litet köp igår. Roligt! En ny hemtelefon! Med Bluetooth! Den senaste vi köpte för mindre än ett år sedan skulle vara så bra för mig som hör dåligt men NÄHÄ, tji fick jag och den var sämre än nåt annat vi haft. Gick inte att lämna tillbaka heller (trodde jag i allafall). Men nu ska vi se om inte bluetoothen kan hjälpa mig så jag kan prata i timmar med mina gamla vänner. Jag har hörapparater och tillsammans med en finurlig liten dosa runt halsen ska jag kunna koppla in den nya telefonen. Så har jag nu med Iphone. Trådlösa hörlurar kan man säga att det är. Funkar great!

Fast ibland får Iphone eller slingan tokspel. Helt plötsligt kan jag höra musik. Varje gång tror jag att alla andra hör också och ser ut som ett frågetecken, men så kommer jag på att det är från min telefon och att det är bara mina öron som får höra.

Sedan tror väl folk att jag är helt koko i huvudet när de ser mig gå omkring och prata utan en telefon eller sladd hängandes från örat. Jag pratar ut i luften för micken hänger under tröjan och så hör jag i hörapparaterna. Lite läckert ändå vad tekniken kommer med till mig som hör så jävla dåligt. Till TV n sitter jag på en fyrkantig mjuk platta som är kopplad med lång sladd till burken. Om jag lyfter arslet så hörs inte tv:n utan får sitta på samma fläck hela tiden. Så nästa projekt är en grej som kopplas trådlös till TV:n och som funkar liknande telefon.

Ärligt talat så är det värdelöst att höra dåligt, blä för det! Kostar prylarna lite så får det kosta, vill höra jag med!

MEN VAD ROLIGT! Prinsessan Victoria och Daniel ska ha en bebis i Mars. Det var faktiskt kul att läsa. Hoppas allt går bra för dom! Ha ha fick just upp bilder i huvudet när de som föräldrar inte får sova, byta blöjor, torka kräk och allt det härliga som kommer. Fast de kanske får en barnflicka som tar hand om det också.

Nä vad fan...tror jag tar ett glas vin så här på lilla lördagen. Varning för vinet GOSA, smakar vatten!

Kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar