tisdag 30 augusti 2011

hel och ren

Nu har jag badat bubbelbad med tända ljus. Trött som en örn, tur att jag höll näsan ovanför vattnet. Idag har jag lyssnat hela dagen på en Amerikan som berättat hur man använder ett nytt dataprogram. Ja det säger ju nästan allt. Lite spännande, lite trött och mycket kaffe. Det gick bra att höra trots mina farhågor om att inte fatta eller höra nada. Jag slängde på han sändaren så jag kunde höra bättre och den funkade förvånansvärt bra. Det blev inte så pinsamt att hänga på den för han hade också hörapparater. Nä men titta! En till som jag! Fast dock lite äldre. (jaha har han såna apparater, det var intressant tänkte jag, med pluttar istället för halsband, aha, såna ville jag ju ha).

SKYLDIG! Skyldig till att bli trött på såna här kurser, skyldig så in i vassen. Jag försöker lyssna, jag VILL lyssna men rätt som det är seglar jag iväg på lite moln. Åh så är man tillbaka och spetsar öronen, försöker hitta något långt ner i "ryggsäcken" som kanske kan relateras till den nya informationen. De flesta deltagarna hade redan erfarenheter av liknande program och förstod precis vad det handlade om. Nä som ett stort utropstecken som skiftar om till ett frågetecken omvartannat, det är jag det!
Men jag är glad ändå, nya erfarenheter växer man av och jag ser fram emot morgondagen och flera kurstillfällen som väntar!

På vägen hem efter jobbet kröp jag av trötthet in på Gränby Centrum och köpte mig en digitalvåg. Den ska jag ha när jag måttar upp alla gram till bakmaskinen. Mjöl, jäst och mjölkpulver också så nu kan vi baka även när mjölken är slut.

Hej på er!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar