fredag 19 augusti 2011

Mera att läsa

Då var vi igång igen...med bakmaskinen. Klockan är 23.15 och nu har jag fyllt lilla burken med vatten (för att mjölken var slut), vetemjöl, rågmjöl, salt, jäst och det sista sockret vi hade (en liten liten skopa). Lantbröd! Typ! Roligt att komma på sent att vi inte har något bröd eller mjölk kvar till frukost. Det händer ibland. Då är det bra att ha en bakmaskin och till det så krävs också ingredienser. Det tog en halvtimme innan jag hittade ett recept på det vi hade hemma + att omvandla gram till dl. Till min stora glädje hittade jag ett ml mått i skåpet,  ännu enklare för min lilla hjärna som ikväll går på rött.

Koko!

Nu är timern satt i maskinen och det ska bli så spännande att se om det blir en frukost med bröd eller inte. Håller tummarna hårt nu och brandvarnaren borde funka. Och vet ni vad? Ni som har läst mina tidigare erfarenheter av detta projekt? VISPARNA ÄR I BUNKEN!

Ikväll var vi på kalas hos Thomas gammelmormor och i morgon blir det barnkalas och 30-års kalas. Fullt ös, men skoj!

Ha det!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar