söndag 14 augusti 2011

Att bädda

Att bädda om i sängen är inte roligt längre, har väl aldrig varit heller men ändå. Har tidigare inhandlat lite nya påslakan och trolleri trollera så har de sytt igen de fiffiga hålen som man kan ta tag i täcket igenom. Miss trodde jag tills jag fick ännu ett påslakan av samma "modell". Ursäkta mig men är det en karl som aldrig i sitt liv bäddat en säng som kommit på denna lysande idé? " Jamen nu mina damer och herrar så hittar vi på något nytt här, vi syr igen hålen på påslakanen!" Jättebra idé, ELLER HUR!!! Inte nog med att man ska böka in hela täcket första gången man byter, utan sen om täcket åkt ner i påsen så får man tråckla tillbaka det upp igen. Hela jag står i påslakanet tills slut för att täcket ska nå ända upp till sömmen i påslakanet. Jo sånt här kan reta gallfeber på mig, onödigt slit. Hur tänkte ni nu?

Nu kanske det är så att lilla jag har missat något med denna vitsiga idé? Tell me, please!

Annars är jag idag, nu lite trött efter gårdagens middag med paj, räkor och kräftor. Och så lilla nubben förstås, den som gjorde att jag mådde apa när jag väl lagt mig i sängen. Där låg man och stirrade i mörkret o funderade om man skulle behålla kräftorna eller inte. Jag behöll dom men led en timme först. Thomas och jag hade tagit lillstugan och lämnat ungarna uppe för att få sova ordentligt både natt och morgon. Härligt visst...om jag inte behövt gå upp i mörkret halv tre på natten för att tassa ut på grusgången för att pinkelinka. Dasset var uteslutet mitt i natten, tio meter är för långt, det räckte gott och väl med att sitta på gången och ivrigt kolla sig omkring efter ovälkomnade grävlingar eller annat otäckt. Jag hör ju ingenting förens det sitter i örat på mig. (När jag hör myggor så är de bokstavligen inne i örat och då hörs det kan jag meddela).

När jag precis åter somnat in börjar karl-jäkeln hosta. Han fortsätter hela natten, en sådan där jobbig förskylningshosta. Morr! Sedan när jag inte hör honom längre i min sömn så vaknar jag slutligen av att lilla stora gumman vaknat och kommit ner för att få upp mamma och pappa. Kl. 8. Ja inte så tidigt men efter natten känns det som just mitt i natten. "Lilla gumman, gå upp till mormor nu så får vi sova lite". Tjohej du, hon lägger sig på golvet och när man lagom somnat om igen så får man en GÅ UPP känga i rumpan! Typ en tre gånger. Sen var det bara att gå upp!

Förutom det så har helgen varit helt fantastisk :-)

Gäsp! Godmorgon och godnatt!
Ha en trevlig morgondag!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar