tisdag 16 augusti 2011

Sista allsången

Och då är sommaren slut! Känns det som när det nu inte är någon direkt värme för bad. De blåbär som inte blev plockade sitter som små pytterussin på sina kvistar. Nu kommer det röda små syltbär (lingon) istället och i år tänker jag försöka plocka svampen själv. Emelie och Linnéa kommer nog att tycka det är roligt. De är så nära marken, de blir mycket bra att använda som svampletare.

Ikväll var jag och sprang igenom Ikea på en 40 min (otroligt snabbt). Fick med mig en packe ljus till höstmörkret, en visp och en orkidé. Stannade till hos mamma på vägen och såg på Allsången på Skansen över en kopp kaffe. Vi kom på att jag varit där själv två gånger på fem år. Det var en mycket avslappnad och trevlig timme.

Nu väntar gubben på min laptop så jag får ta och sluta här!

Hej så länge!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar