söndag 24 april 2011

Iiiiiihh!

Det klias...överallt! Hemkommen från ljuva landet och där, där kryllar det av fästingar. De borrar sig ner med sina fula huvuden i huden å biter sig fast. Åh vi som gjort besök i skogen idag och vad får jag med mig hem...en Fästingjävel under armen. Skrek rakt ut, det var andra gången i mitt liv. THOMAS TA BORT! Han tycker inte heller om fästingar så där står jag i duschen med armen rakt upp, hoppar och skriker. TA BORT! Fram med en urdålig pincett för med händerna rör jag den inte. Thomas med en äcklig min och dålig syn får bort halva, sen tar jag över och nyper i hela skinnet innan jag får bort resten. Brrrr jag ryser. Äckliga djur.

Ungarna är ute nu men sen blir det ett bad och genomsyning av dom också. Tog en på Emelie förra året. Dags att ge fästingsprutor till alla som får. Jag har lyckligtvis bara en kvar att ta. Jaha så nu ska man kolla så det inte blir en ring runt bettet och hoppas att man inte blir sjuk. Äckliga djur!

Se upp för småkrypen! (denna satt tack och lov inte på mig, hade bara bitit sig fast och var fortf liten)









Linda

1 kommentar:

  1. Tvi vale för dessa otrevliga oönskade vidriga varelser

    SvaraRadera