lördag 16 april 2011

Och nu stora lördag

Ja nu har jag då rakt inte varit flitig med skvallret. Torsdag var sista vabbdagen och Gud så mysigt Linnéa och jag hade det. Sista dagen man är hemma brukar ungarna egentligen kunna gå på dagis men för säkerhetsskull och för att ingen ny bacill ska komma så är det bra att stanna hemma den där sista dagen. Det var strålande sol även då och vi lekte lite i sandlådan. Bara hon och jag. Det blir inte så mycket av att ge hel uppmärksamhet, så det var guld värt för oss. Emelie följde med mormor till landet igår och stannar till söndag, har fått lite bilder och hon trivs som fisken i vattnet. (Saknar henne nu förstås). Idag har jag åter spenderat hela dagen med Linnéa men tyvärr blev det för lite lek ute på lekplatsen idag. Kakelsättaren var här på förmiddagen och fogade kaklet, sen åkte vi till Gränby (åter detta heta inneställe) för att köpa gympaskor till Linnéa. Efter två timmar (stackars barn, sov iallafall genom övervåningen) var vi hemma igen. Lite mat och sen var vi äntligen ut och lekte en stund. Nu sover hon och jag med...nästan.

Jamen hallå. Är vi duktiga på att matcha eller? Kaklet och bänkskivan rimmar inte riktigt bra. Det är nåt som inte stämmer. Hur lätt är det att välja...INTE lätt. Och det har självklart blivit en repa (liten visserligen) på skivan som ska vara rep- och värmetålig. Ja TJENA! Vågar inte ställa nåt på den nu. Köper man skit så får man skylla sig själv. Den är för hög också gentemot diskbänken, så vi har fått hjälp med att såga "ramen" under två gånger och likt förbannat så blir det snett och vint. Jag ger upp! Hade vi råd så skulle vi blåsa ut hela skiten och ta in en designer. Men det var ju en dröm visst.

Igår var jag och bowlade igen. Jag vann jag vann jag vann jag är sååå lycklig ha ha. Måste bara få skryta! Efteråt gick vi till en pub och snackade lite goja, vi var tre tjejer och hade det jättetrevligt. Sånt kan vara mycket avkopplande.

Godnatt på er ute i cybervärlden! Lägger ut bilder på pruttköket när det är klart.

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar