tisdag 5 april 2011

Jisses

Såg precis en nyoperad tant på TV, trodde hon först hade blivit nedslagen. Skönhetsoperation var det. Nje sånt står jag över (kanske om jag såg ut som en marulk).

Alltså nu ÄR det vår och med våren kommer nya kläder till alla :-) men speciellt till de små människorna som ska rulla runt i leran och hoppa i vattenpussar. Då behöver man ordentliga regnkläder i alla former och gummistövlar. Nu efter mer än fyra och ett halvt år borde jag som mamma veta vilka kläder som är bra till mina barn OCH vilken storlek. Men nej nej nej.

Ska det vara regnkläder med tjock fleece eller några som är lätt fodrade ELLER ska vi köra på fleecekläder under vanliga tunna regnkläder? Jag kom över ett par tjocka fina galonisar på REA från H&M. Kanon tänkte jag. Hem och prova, Emelie funkar det bra på men Linnéas var smått stor (nåt att växa i, den tar vi). Ut i skiten med dom och upptäcker förstås att hällor under skorna hade suttit fint. Linnéas set var nog inte så bra att ha och växa i, stackars unge drunknar i kläderna. För sent att lämna tillbaka! Bara köpa nytt...igen. Idag iväg köpcentret GRÄNBY (undrar varför jag alltid hamnar där?), till Linnéa ett jättefint regnställ + en icke matchande regnmössa (äntligen får en av ungarna en ordentlig regnhatt tänkte jag). Allt i påsarna var för litet, tebaks i påsarna, tebaks till affären (en annan dag som i morgon). Ska tillägga att det inte fanns en hatt kvar.

Hade en likadan resa med stövlar häromdagen. Ska de vara fodrade eller inte fodrade? Enkelt, de finns inga med foder på hyllorna. Emelie slängde till med foten så stöveln flög upp i taket, nähä inte bra, byta, kommer hem med lätta lila fina stövlar. Dom tar vi! Mamma glad! Har ungen haft dom än? Nä! Hon ska ha sina dåliga vinterkängor som stinker som kattpiss istället, det tycker hon är bra :-) Lilla Emmi tvärtemot har vi här.

Undrar ni varför jag köper nytt till Linnéa? Emelie har liksom själv fått ärva och en del av kläderna är inte som de ska vara. Men vi får lov att köpa nytt till Emelie så Linnéa har chans att få ärva något nån gång. Loppisar är kanon och likaså Tradera förstås men ibland kan det vara kul att få gå loss i affärerna och få välja fritt (och då kan jag ju också springa tillbaka och byta ett par gånger).

Mu!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar