fredag 22 april 2011

Kåthet

Som Skäringer säger. Jag måste också dra lite sånt, det hör ju till livet och jag har inget att skämmas för. Vi, mannen och jag, är som de flesta tror jag (kan ju inte vara ensamma på detta jordklot). Att ha lite intim kärlek med två små barn i huset och trötta som...finns det något som man kan jämföra med? Vi är nog tröttast av alla och vill den ena komma till så vill inte den andra och tvärtom. Fast det är nog mest jag som klarar mig bra utan för tillfället. Jag är lite trögstartad kan man säga, som en gammal bil. Måste vårdas och smörjas först, inga snabbstartade knappar här inte som de nya bilarna har. Fast i början på vårat förhållande var jag som de nya bilarna såklart, alla dessa nyförälskadehormonerna som man har det första året. (Sen ebbar de ut har jag läst och det kan ju stämma). ...men inte för honom. Lika snabbstartad (oftast) som alltid. Vad har killar som inte vi har? Nu vet jag ju att det finns de kvinnor och män som har mer behov än andra men jag utgår från ett mer sällan behov.

Här törs man inte tala om hur sällan det händer. Ta mitt yngsta barns ålder och lägg till nio månader. Okej, jag överdriver lite. Hur många fingrar har en hand, vanligtvis? Men nu ser ni, lägg till ett finger till så har ni en dag i veckans äventyr. Pånyttfödd, skuttar som en liten killing och ler med hela ansiktet. Hallelulja, Var det så det var? Varför gör man inte detta oftare? Herregud, så där säger jag efter ett besök på en musikal. Ja det är inte helt lätt att få egen tid i "verkstaden" när ungarna kommer in på nätterna. Sex är faktiskt en stor del av ett förhållande och vet ni vad, så länge båda vet vad man går igenom (en period där barnen kräver väldigt mycket uppmärksamhet) och vet vad man kan åstadkomma i sänghalmen tillsammans, så klarar man denna torra ökenperiod. Så nu har i allafall jag fyllt min puckel med energi för ett tag, fast det skadar ju inte att passa på att fylla en puckel till.

No stress!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar