torsdag 21 april 2011

PÅSKHELG!

Åh vad sköööönt! Långhelg! Nyss somnade båda två och nu får man en välbehövlig middag. Halv tio på kvällen! Dagen började med arbete. Vi brukar få smörgåsar på morgonen men idag var det halvdag så det bidde ingen. Det hade jag glömt. Så kl. 11 fick jag min lilla påsklunch som innehöll lite plock, jättegott, bara det att både rostbiff och köttbullarna var slut. (Att många inte kan fatta att man kanske inte alltid kan ta om eller att låta bli att plocka berg av mat). Ja ja, fick en och en halv timme innan hämtning av barnen så jag shoppade loss på en bilbana, sparkcykel och lite annat på Barnens Hus. TokREA! Roligt hi hi! 50-70% på allt. Sen var det hämtning och det var planerat ett besök till 4H gården men...

...den lilla äckliga svansen, gossvansen, hade försvunnit någonstans på denna stora lekplats och Emelie skulle promt leta. Resultat blev...inget 4H...då vi var kvar i typ 50 min på detta dagis och 4H gården stängde efter en tim så det var inte lönt att åka. Hem och mecka sparkcykel och bilbana istället. Shoppade föresten loss ett par urgoa byxor till mig och skjorta m slips till Thomas. Det är lite rea överallt.

I morgon blir det leta påskägg på gårdarna här och grillat till lunch. Hoppas på kanonväder. Just det, kanske ska fylla äggen också. Det blir sopbubblor, en liten kitty katt och lite godis i ägget. På eftermiddagen blir det tvätta, har då aldrig i mitt liv haft så mycket tvätt som nu. Våran lilla skitmaskin sköljer inte av ordentligt, tips någon? Så därav bokning i stugan igen och fan om de tagit vår enda plutt nu, den andra har de slarvat bort. (eller en granne tagit som de påstår, varför?)

Glad Påsk igen!

Kuckelikuuuuuuu
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar