måndag 18 april 2011

Vintersulorna av

Hoppsan hoppsan, jag som brukar vara så duktig med att byta däck i tid var det inte denna gång. Läste i tidningen lördag kväll och såg till min fasa att däcken skulle varit bytta samma dag. Inte till sista April! Men idag har jag varit duktig och bytt...nä inte jag utan Bildemo har varit duktiga och skiftat däcken :-) Värt varenda krona och stammis sen många år tillbaka. Det är tom så grabbarna där känner igen mig ha ha. De delade ut påskägg idag, det var inte helt fel. Appropå påskägg så har vi på jobbet fyra stora ägg och korgar fyllda med snask. Helt underbart! Det tackar jag för, kan behövas lite socker nu när min hjärna ska få en massa med ny information.

Nytt jobb, det är riktigt kul men oj vad med förkortningar...PS, CS, RMCA, PPS, LT och MP och Gud vet vad. Nu blandade jag nog ihop alla bokstäver, är lite trött så här på kvällskvisten. Förkortningar är jag van vid, de gamla, men sen vi blev uppköpta så har det bytts ut till annat istället så det är bara att lära om. Tror aldrig det har varit så mycket förändringar som nu. Överallt för alla i hela huset. Det är nog ett lyft för många "gamlingar", lite nytt är alltid en utmaning och vissa behöver det efter så många år på samma ställe. Det blir som att byta jobb fast vara kvar. Fast i och för sig kan det också säkert vara tvärtom för en del, en liten jobbig period om man inte riktigt är redo för förändringar. Mycket nytt folk har börjat också, ja det känns faktiskt som ett helt nytt företag fast på samma adress som förr. Nu är jag peppad! En ny tid har börjat och jag ska haka på tåget (nu får banne mig ungarna sova i sina egna sängar hela nätter för sömn är ngt jag nu behöver för att hålla koncentrationen på topp).

Som ni förstår så kommer jag nog inte att orka skriva varje kväll. Måste andas lite och vi har ju ett kök som också ska bli färdigt....i år.

Simma lugnt!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar