onsdag 27 april 2011

Inte gravid, bara uppblåst

Sådär ja, då har man smällt i sig två middagar i kväll. Först Falukorv med potatis och god sås å sen kom mannen hem med en beställd sushi, något som jag velat ha i flera dagar nu. Men jag var lite mätt i magen så allt gick inte ner men nu är suget stillat för en tid. Tänk så biten det går att bli av sån konstig mat, trodde aldrig det skulle hända. Det ser ut som magen är fylld av en ballong och likheten av att vara i fjärde månaden är stor. Jag lider tyvärr av den så kallade ballongmagen, så fort något går ner så jäser den i tredubbel storlek. Det kan hända att smala jag ser lite gravid ut ibland men vi har faktiskt stannat vid två barn. Kan vara bra att veta för alla nyfikna där ute. Jajja, nu är det bara att stoppa in en tampong med tre meter långt snöre och hålla i så jag inte flyger iväg.

Nu längtar jag innerligt efter kära vänner som jag inte träffat och pratat med på jättelänge. Dags att boka in lite fikaturer tror jag. Tänk vad dåligt med samtal det kan bli, det försvinner i vardagens bestyr och speciellt på vintern. Det verkar vara åt båda hållen eftersom jag inte heller blir överröst av samtal (fast det kanske beror på andra skäl) "Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig för jag äter mask!" :-) Fast det blir väldigt kul när man väl ses efter en lång tid. Synd att klockan är så mycket annars skulle jag ringa. Har faktiskt redan provat två och de sover redan. De brudarna vet att man ska lyssna på kroppen, säger kroppen sova så sover de. Skulle behöva följa deras metod ett tag men....vad gör man inte när ungarna äntligen sover. Spjälar upp ögonlocken så gott det går och SKA bara vara vaken en liten stund, ska bara göra lite här och lite där. Eller ska bara försöka se en film, en hel film någon gång.

Wake me up before you go go

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar