måndag 9 maj 2011

Gäääsp

Åh så tired jag är nu. Har precis svurit över ännu en byrå som bara rasar ihop (såna där som man får montera själv. Då vet ni vart den kommer ifrån). Vi har haft den ett tag men den har kollapsat för länge sedan. Så nu får vi börja planera om lilla plutthallen som vi har. Köket är inte klart än och nu börjar jag bli lite less. Det saknas tapet och måla i skåpen, men det kommer väl innan månaden är slut. Om det inte fortsätter att vara varmt och gott ute. Hemmet förfaller när vi bara vill vara ute och njuta av försommaren. Dammråttorna springer runt här och lipar åt mig.

Har köpt en lite större cykel åt Emelie som jag fixade till med en ny sadel, ringklocka, reflexer och stödhjul. Jädra konstruktioner det finns..muttrar på två sidor om hjulet. En skiftnyckel för att hålla emot med och en att snurra den andra med, slant konstant så fingrarna ömmar. Trodde att med dagens all teknik ska det mest vara att klicka i liksom. Klick, där sitter den och klick, där sitter den andra...klart! Näää, allt för att jävlas med mig så ska det vara bökigt. Fast nån utmaning behöver vi väl ändå, gud så tråkigt det annars skulle bli. Som den här j-vla byrån som botten lossnar och när man drar ut lådan så hakar den av och lägger sig på nästa. Och petar man på den så gungar den som hela havet. Ja, vi har skruvat och skruvat, monterat och monterat. Nu ska skiten ut ur huset, ta den som vill!

Nog om utmaningar. Nu ska jag sova!

Natti på Er gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar