onsdag 25 maj 2011

Teknikens under!

Den är väl för härlig i vissa fall, teknikens framgång! Men den kan bokstavligen talat stå mig upp i halsen. Jag kan vissa dagar få panik och bara vilja slänga ut TV, dator, nya bakmaskinen och Iphone för att bara vara enkel. Mobilen kom väldigt sent i min hand och den borde aldrig ha kommit. Tänk så beroende man kan bli av allt som kommer runt omkring. Skulle jag komma ut i skogen skulle jag inte överleva. Vad kan man äta där? Hur gör man upp eld? För det där med en pinne, bark och fnöske ger ju bara skavsår i händerna och ingen eld, inte ens någon rök. Kan man äta rönnbär?

Å tänk vad ungarna är överfulla av leksaker som de inte ens knappt använder. Nä tackar vet jag kottar och tändstickor och lite pinnar. Det blir en fin ladugård med många olika djur. Nu längtar jag ut till landet!

...och lite allsång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar