onsdag 11 maj 2011

tjohoo här kommer jag

Heja heja Idag fick jag en mindre slint i huvudet och satte på mig inlines. Har inte stått i dom sen 2005 och innan dess typ 5 ggr. Så min stil är inte den snyggaste och inte heller min utrustning. Störtkruka, svarta knä- och armbågsskydd som ser ut som skalet på en sköldpadda och handledsskydd förstås. Hade jag haft en grön dräkt också skulle jag se ut som självaste ninja turtles på hjul. (Fast med ett mindre grodansikte).

Så bar det iväg till dagis (Jovisst, ni läste rätt) och självklart denna dag stötte jag på hela grannskapet på vägen. Undrar varför precis ... precis ALLA ... lös upp som små gulliga solar när de såg mig? En stapplande på hjul över allt grus, som då förstås inte har sopats undan än, just på den lilla biten ALLA gick från och till förskolorna. Just på den lilla biten jag inte brukar ta annars. Men det är OK, jag bjuder på lite skratt som förlänger livet! När jag äntligen kom upp på den grusfria fina asfalterade vägen, då var det minsann ingen som såg mig åka som ett proffs ;-) Nje. Sa jag att jag inte lärt mig att bromsa? Eller rättare sagt, bromssträckan är väääldigt lång och jag ser ut som när en häst sträcker fram ena benet å bockar fint med sitt huvud.

Väl på förskolan så lös två små solar till upp. Mina älsklingar! Emelie tyckte jag var väldigt kul och det var roligt att cykla tillbaka hem med mig. Det var liksom henne jag hade tänkt att imponera på :). (Linnéa tog pappsen hand om).

Yihaaa! Prova Inlines, kul träning!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar