onsdag 25 maj 2011

Hej hej!

Oj, var det tre dagar sen jag satt med lapen i knät? Kan bli så då när våra små vackra människor inte vill gå och lägga sig nu för tiden. Vi är glada om de somnar 21.30! Känns som jag skrivit detta förr ha ha. Mmm så roligt kan man ha det, båda vi två har upptäckt magkatarren på nytt. Men i förrgår fick mamma nog se ni, från tårna kom det ut "Nu går ni och lägger er och det är ÖGONABÖJ!Jag lät som självaste mormor och mamma på en gång. Åh stackars små började gråta men det har hjälpt faktiskt. "kommer ni ihåg vad mamma blev arg igår?" "jaaa" och en liten hoppar i säng. Vi pratade och skrattade efteråt så det var ingen som lade sig med gråten i halsen. Det är viktigt att vara sams och överens så Emelie fick bestämma hur en kväll ska se ut hädanefter. (Fast inom våran tidsram förstås).

E somnade idag efter middagen så då kunde jag städa köket. Nu ser man faktiskt den nya bänkskivan och kaklet, det blev ju riktigt bra :-). Tapeterna ska jag hämta i morgon så i helgen ska jag försöka slänga upp dom på väggen. (Jag är bra på att tapetsera, men underarbetet får gärna någon annan göra, typ Thomas). Tapeten är randig och går i färgerna ljusblått, vitt o brunt i olika bredder. Blir kanon! Bilder kommer som sagt när det är klart och vi ska sälja lägenheten. För det är väl så det brukar vara för en del (oss)? Så fort allt är klart och man är nöjd så har man funnit något större för att börja om igen. Eller som vissa...blir aldrig klara...nånsin.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar