lördag 7 maj 2011

Njuter

Att det blir sommar igen. Har än så länge inte debut grillat men snart så ligger spetten eller knyttena på grillen var och varannan sommarkväll. Det luktar så gott från gårdarna nu när grannarna utnyttjar grillplatserna. Ikväll så somnade barnen tidigt och gubben gått ut så jag sitter alena i soffan och bara njuter. Önskar bara att jag planerat kvällen bättre med lite räkor, ost och kex. Inget vin dock för det blev det gott om i går kväll då jag var på en liten Wallmans show här i stan och alla inbjudna var klädda i vitt. Jädrar så bra det var och länge höll de på. Jag kan absolut inte sitta stilla till bra takter, så när mitt sällskap satt på sina sömniga rumpor så svängde jag mina taggiga ben bland andra danssugna människor. När man för en gångs skull kommer ut på sånt här så ska det inte sovas hur trött jag än är. Showgänget hade ett bra upplägg, mycket bra musik och bra kontakt med pupliken.

Jag var i mitt esse och då tänker inte jag på att hålla igen profilen. Nä ut med dansrörelserna så mycket det går och sjunga för fulla muggar. Hade jag inte en sista spärr så hade jag hoppat upp på scenen och trott jag var en av dom ha ha ha Fast man ska väl ändå ha kul när man har kul? Tycker att flera som känner att de vill upp och dansa men inte törs av olika anledningar borde ta sig i kragen och leva. Då fylls själen på med glädje och energi. Dansa på som fan bara, skratta åt konstiga dansrörelser och steg, bjud på er själva och släpp loss, det mår ni bra av!  :-)

Nu tänker jag inte skriva mer. Lite chirre ska det väl finnas i skåpet och en god salladsmacka kan behövas till en liter vatten. Hoppas TV bjuder på underhållning eller ngn bra film.

Trevlig lördag på er och glöm inte att mata den goda vargen, ge den allt den vill ha!

Linda

1 kommentar:

  1. Helt rätt! Du var Svenssons okrönte dancing queen, och det gjorde du bra ;-) kram

    SvaraRadera