tisdag 15 februari 2011

Det går att misslyckas...

...med en bakmaskin! Herregud Totalt värdelös denna kväll. Sista mjölet, sista mjölken, sista jästen och inget bröd. Tänkte baka ett snabbbröd i min nya bakmaskin för andra gången. Häller i ingredienser och trycker på "on" knappen, maskinen börjar låta. "Men vad fan, ska det inte snurra runt där inne, under locket?". Ja ja det blandas väl snart, precis som förra gången jag aldrig trodde degen skulle jäsa ngn gång.
Fortfarande inte blandat, öppnar locket och känner om byttan sitter i ordentligt...jojo visst (och nu störde jag väl jäsningen också?).

Våran frukost...var det tänkt.


EN timme Brödet KLART! Och fortfarande inte blandat, jästen ligger fint högst upp på toppen. Häller ut deg-bröd-klumpen och upptäcker att LINDA HAR GLÖMT VISPMOJÄNGERNA som skall sitta längst ned.

 Godmorgon Världen!
och Godkväll!

Linda

3 kommentarer:

  1. Ja du Linda, det är inte lätt att baka. Jag kan tänka mig vad paff du blev när inte alla grejer var på plats. Så tokigt, hoppas du hade ett par skorpor att ge barnen och till er själva i morse. Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja paff var ordet!:-) Hade sparat två skivor till ungarna, det var jag och Thomas som fick äta kanterna ;-)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Du kanske får skaffa en plan B för att inte svälta. En hederlig brödkavel, inte finessrik men driftsäker borde kanske placeras lätt åtkomlig.

    SvaraRadera