fredag 11 februari 2011

Gilla läget eller gör en förändring!

Detta "uttryck" kommer från min pappa, ja delvis iallafall. Mitt knä brakade samman (för tredje gången), sedan gick jag omkring på kryckor i ett antal veckor. Blev bundis med alla gamlingar och delade krämpor. (Stackars dom i vintertider, fattar precis hur dom har det).

Jag som kan sitta still, men gör det sällan, höll på att få lepra. Min pappa sa då till mig "Det är bara att gilla läget!". Otroligt nog en liten insikt! Sen satt jag med en penna i handen och skrev en jättefin sång till min kompis bröllop. Jag gillade läget, fann mig i det och vips så var jag en låtskrivare ;-)
Jag har använt dom orden många gånger och det har underlättat massor. Jag blir mer sann mot mig själv i de beslut jag tar.

KAN DU göra en FÖRÄNDRING så GÖR DET! Kan du INTE göra en förändring så GILLA LÄGET men lås dig inte, utan håll dörrarna öppna för de chanser du kan komma att få.

Kram
Linda

1 kommentar:

  1. Halloj vännen :). Har du börjat att blogga? Vad roligt.
    Jag bloggade massor när jag var hemma med Martin när han var liten, men sen rann allt ut i sanden.
    Jag ledsnade på bloggen och startade en ny för ett tag sedan.
    Tanken var att jag skulle lägga upp mina foton, men jag har ju nästan aldrig tid att fota längre ;) så nu skriver jag allt möjligt där.

    Kram kram Eva

    SvaraRadera