torsdag 24 februari 2011

Kids!

Ungar kan bara vara för roliga ha ha. Linnéa härmar Emelie i allt. Idag när vi åt (alla tre för en gångs skull) så la Emelie en fis, med flit. Direkt så ser jag Linnéa spänna hela sin kropp till max (så där ilröd i ansiktet och händerna vid öronen) och där kom värsta prutten. Spontant jättekul blev det! Vi skrattade så vi kiknade. Snorbusarna är som klätterfiskar också. klättrar överallt där det går att få in en liten fot.
Bredvid sängen står en expedithylla och här om dagen hittade jag Linnéa uppe på den med hälarna kant i kant med hyllan. Gaahh! Behöver jag säga mer om känslan jag fick? Å Emelie klättrar ofta runt badkaret FAST hon inte får. Där är det inte skönt att trilla ner om det inte finns vatten.

Bowla!

Åh längtar till på lördag, då ska jag bowla. Det är så jädrans kul! Men farligt också, sist stod jag på näsan, den var iallafall en millimeter från golvet. Det är helt galet halt om man kommer över strecket med foten (fast denna gången var det halt på hela golvet utanför, livsfarligt). Sen gäller det att finna rätt klot, i de små lätta som jag vill ha är ibland hålen så små att fingrarna fastnar. Risken är att man själv följer med ut och drar ner käglorna. Det skulle se snyggt ut om en själv kom upp i hålet i klotrännan! Och lite då och då flyger kloten både uppåt och bakåt...hoppsan! Men inte på lördag, då ska jag mest göra strikear och ta hem segern!



SuperDuperkoncentrerad här då :-)

Tjingelingeling!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar