onsdag 23 februari 2011

Ha ha ha

En vän skrev på fejjan om att tvättkorgen alltid är full och det ÄR den även hemma hos oss, konstant. Inte så konstigt heller kanske med tanke på att det är en sådan liten på ställning från Ikea. Våran tvättmaskin har fått för sig att den inte ska skölja ordentligt längre, speciellt i 40 grader. Så nu bokar vi tid i stora tvättstugan här i föreningen. Nu har någon bestämt att vi bara får boka två gånger på två veckor (eller vad det är) och har man glömt att ta bort sin plutt så tar dom den. (Vi har två pluttar) Självklart är mina tagna! Arrgh! (Märks det vem som tvättar mest här eller? Miiiiina pluttar:-) ha ha)

Min vita jacka är inte vit längre och behöver verkligen slängas i maskinen. För två veckor sedan tvättade vi och det var mest för att jag skulle få min jacka ren. Nu hade jag den på mig förståss och hade inte en tanke på att slänga in den. Bokade ny tid för jackan i lördags men självklart skulle vi ut på roligare saker. I söndags skulle jag boka om och då hade dom jäklarna snott plutten, den sista plutten. ! Det tar liiiite emot att ringa på och be att få tillbaka mina pluttar. Ska nog skicka Thomas! Ja, vilken bra idé! Smart!

Stryker ni era kläder efter varje tvätt? Stryker ni också er mans skjortor? Det gör aldrig jag! Gud så det är tråkigt att stryka, jag gör det när jag ska ha något som är skrynkligt. Har jag strykit och vikt plaggen fint i garderoben så har de ju ändå veck och någon skrynkla kvar å då måste de strykas om. Thomas får stryka sina själv, kommer aldrig på fråga att JAG ska göra det. Bläää, som Emelie säger.
Jag känner en tanta som strök sin mans kalsonger. Men varför i hela friden då?? Vilket onödigt jobb, det är väl ingen som ser dom mer än mannen när han drar ner byxan för att bajsa (och då ser han de inte heller så bra, det ligger väl en tidning i knät?!). Sen är de nog "strykna" vid dagens slut ändå. Å inte går jag och kikar in Thomas i kallingar på kvällarna, jag kikar hellre när de är av ;-).

Tjingeling på er!
Linda

1 kommentar:

  1. Menar du att dom tar era "pluttar" om ni bokar tvättid för ofta??? Vilket sätt....Vem är det som håller reda på allt? Är det någon stackare som för statistik över hur många ggr dom boende bokar tvättid? Konstigt tycker jag :).

    Du, jag hatar också att stryka...BLÄ.
    Jag försöker hänga upp det mesta på galjar när det ska torka, men tyvärr är det ju någar plapp som måste strykas och då samlar jag ihop allt, biter ihop och tar fram strykjärnet.
    Sambon får stryka sina skjortor själv, ingen annan stryker ju mina plagg ;).

    Kram kram

    SvaraRadera