söndag 13 februari 2011

Solsidan!

Yippie! Älskar älskar älskar Solsidan! Idag var så klockrent oss, rensning av gammalt bråte.
Vi har verkligen knökfullt i vårat förråd. Så sådana här diskussioner har vi ofta ha ha ha.
Skolböckerna slängde jag bara för ett par veckor sedan, utom sju stycken prov i maskinskrivning :-) Men kvar i källaren finns såklart gamla favoritkläder, leksaker, prydnadssaker m.m. Kanske finns det något som kan ge 80 papp :-)

Övrigt idag så har vi varit på loppis. Självklart stod det en gubbe och sålde stora snurriga polkagrisklubbor som Emelie bara mååååste ha. 20 spänn! Rena rånet på en loppismarknad. Det var fyndigare med en lergök för en tia till farfar. Sen var vi på kalas hos kusinerna. Grabben som fyller nio år hade fått ett litet Nintendospel som går att fota med. Herregud vilka prylar det finns! När jag var liten så fanns Donkey Kong eller ännu längre bak i tiden...kottar i skogen. Det var grejer det, då fick den ena kotten vara ko och den andra en häst. Sen hade man ett helt stall av pinnar med olika djur i  :-).


Nattning av Linnéa ikväll innebar att jag fick:
  1. Fyra snoriga blöta, men ack så goa, pussar i hela ansiktet
  2. Tre kramar
  3. Två slag med liten hård Pingu i huvudet
  4. En kram
  5. Ett ben på bröstet och en fot på hakan
  6. Ytterligare två blöta pussar
Söta söta unge! Allt detta händer med några minuters mellanrum, tro att man blir förvånad av att få en Pingu i skallen när jag själv håller på att somna.

Godnatt godnatt
Linda

2 kommentarer:

  1. Det låter som ett mysigt avslut på veckan, förutom Pingu då. Nu ska jag följa dig varje dag! :) kram L

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa :)
    Det var ett härligt avslut, var tvungen att hålla mig för skratt när pingu kom flygande igen. Kul att du vill följa mig!
    Kram
    Linda

    SvaraRadera