fredag 11 februari 2011

Fredagsmys!

Ja idag är det fredagsmys trots att vi varit hemma hela veckan (i stort sätt). Har bunkrat upp med chips, ostbågar och coca cola. Linnéa är tokig i ostbågar. "Jaaaaa!" säger hon när jag nämner ordet och ett jättesmile skiner upp i hela ansiktet. Nu tittar vi på Emil i Lönneberga och grisen har precis ätit upp körsbärsvinet som stod på jäsning. Tror att jag också ska ta lite vin ikväll, fast jag ska inte bli lika vinglig som grisen eller lika däckade som hönorna :-).

Magsjukan har jag inte fått än. Nu slutar oron och kommer den så visar det sig ganska bra.
Eftersom vi alla mått bra idag har det känts väldigt lustigt att vara hemma. Borde gått till jobbet! Men som de säger (dagis bla) ..."minst två dygn efter sista varit dålig ska man vara hemma". Lika bra det, det är ju ändå fredag :-). Men i måndags och tisdag gick jag till jobbet trots gubben dålig. Kan inte sitta hemma bara utifall att, måste ha pengar för att leva också. Och se där! Jag fick ändå vara hemma och vabba tre dgr. Tänk om det blivit fem dagar, ännu fattigare.

Nu ska vi ta fram skålarna och vräka i oss!
Ha en härlig fredag!!

Kramar Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar