måndag 28 februari 2011

Förgrymmade ungar

Herregud, vad har de gjort med ungarna på förskolan idag? Vad har de gett dom? En sov i soffan när jag hämtade Emelie (4) och hon själv har varit på ett jädra humör. Linnéa (1.5) har jag försökt söva i över en tim och nu har Thomas bytt av mig. Dessa små utbrott är inte att leka med som Emelie får. Om ni såg någon "elak" mamma bokstavligen dra sin unge i snön/gruset på stan för en vecka sedan så var det jag. Erkänner! Skyldig! Jätte-elak! Hon vägrade att gå, jag vägrade att bära 50 meter....jo, jag släpade ungen. Och vet ni vad, efter halva vägen garvar hon för att det är roligt att bli släpad. Förgrymmade onge! Flyttar vi till hus så blir det en snickarboa ;-)

Idag har annars varit en förträfflig dag och middagen som kom från Matcomfort var superb! Men det är lite väl dyrt så det blir bara någon månad till. (De höjde priset lagom efter jag bestämt mig för att vara lat). Hatar att laga vanlig vardagsmat. Fi fan vad det är tråkigt!
På mitt arbete kan vi beställa lunch från tre olika leverantörer. Idag stod Smålänsk Isterband på menyn. Den matlådan kan då inte innehålla mycket tänkte jag för i Småland, där e di snåla söni! Det vet jag för att min mamma är från Småland, Huskvarna rättare sagt. (Inte en själ ute efter kl. sju i det centrumet. Förlåt alla smålänningar ;-) tycker om Huskvarna ändå!). Snål på mat kan hon va (med snål menar jag att maten räcker aldrig till att ta om.),  men en stor givare i Kärlek!

Till snickerboa ränner jag....

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar