torsdag 17 februari 2011

Hundbajs

Hundbajs har en speciellt mysig doft, tycker ni inte?
Jag grävde under en av våra vagnar efter en spade till Emelie när en stank spred sig. Jag tar handen mot näsan, Urk!  "Ungar! vi måste in nu, mamma luktar hundbajs om händerna. Skynda skynda!"

Har ni någon gång trampat i skiten vet ni hur ivrigt det blir att försöka få bort det. Man drar och drar skon i någon grästofs och försöker hitta en vattenpöl, plaska lite med foten och åter dra i tuvan. (Eller i en snödriva om det är som nu). "Kom då envisa ungar! BAJS!"

Att rengöra vagnen har varit prio SIST och varje gång jag gått förbi vagnen så har lukten slagit mig på näsan. Så ikväll var det dags, jag tog mod till mig och travade ner för trappen. Fick tag i ett vindskydd med tumme och pekfinger, håller det sådär så långt bort det bara går och snurrar på den lite. Stinker gör den men ingen bajs, än. Nästa grej är ett stinkande regnskydd, håller den likadant och vidare börjar plocka ur sandformar, pinnar, stenar och vad ligger där...EN halvrutten potatis.

Halvruttna potatisar kan tydligen också kan lukta hundbajs!

Sov gott! :-)
Kram
Linda

1 kommentar: