lördag 12 februari 2011

Hjärtklappningar

Det är en del i mitt liv för tillfället. Ibland håller de i sig i flera dagar och kommer så fort jag ska lägga mig eller vila. Så irriterande jobbigt! Har gjort tester, käkat hjärttabletter och gått med en 24 tim dosa som kollat hjärtslagen. Men allt är så normalt enl. doktor. Känns inte alls normalt men det är väl smällar man får ta som en stressande, sömnlös morsa och har en karl som kommer hem 18.45 på kvällarna.

Dessa härtklappningar har fått mig att bromsa ner och kolla lite åt sidorna. VAD KAN JAG GÖRA?
  • Den eviga matfrågan, absolut ett jobbigt planerande när jag inte kan tänka ut något mer än köttbullar och makaroner varje dag. Resultatet blev: Matkassar hem varannan söndag! Dyrare än storhandling men billigare än affären hemma. (Nu är det bara varannan vecka jag får tänka mat).
  • Egentid! Sjunga i kör en kväll i veckan och otroligt nog kl.19.30 (Perfekt!) OCH otroligt nog 50 meter från mitt hus. Kan inte bli bättre :-)
  • Arbetar 90%, tiderna funkar utmärkt just nu :-)
  • Jag har tänkt ut vart jag SKA börja träna. Nu är det bara att ta sig dit, men jag har inte bråttom just idag.
  • Och om gubben byter arbetstider så blir det näst intill fulländat.
Så blev det, nu är det lite mera kontroll och mera glädje! Och så har jag ju börjat att blogga...terapi i sig!
Kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar