fredag 4 mars 2011

Dag 2

Eller blir det kanske dag 3 utan något nikotin, nä 2,5 dar! Den andra Mars slutade jag iallafall att röka med laser-terapi. Trodde visst att jag kunde sluta helt smärtfritt men si det går ju icke som sagt. Gårdagen var full av aggresivitet så mina kollegor var tvungna att checka av mig i morse vartefter de droppade in på jobbet. (Hoppsan, var det så illa?) Ber förstås om ursäkt för detta och tack o lov så är de jättegoa och förstående. Jag har däremot varit på ett mycket bättre humör idag och inser att detta ska nog funka.

Kroppen vill inte ha mera nikotin men det andra lilla hjärnmonstret slåss jag med vissa tidpunkter på dagen. Men hyfsat lungt om man jämför hur det hade varit utan hjälp med lasern. Mina händer har bokstavligen legat i en godispåse hela dagen eller haft en frukt i handen, kaffe, vatten, vatten och vatten. Behöver nog göra upp en bättre plan så inte jag får massor av hål i tänderna. (För er som är rädda om vikten och vill sluta röka, snusa, tugga så går det att fixa i samband med behandlingen.)

 Appropå hål, så har jag knäppskallen ringt och kollat tandläkartid. Visst är det dags för ett besök och lika bra det för det molar lite i en tand. Hoppas på att det är bihålorna som irreterar och inget hål :( Jag är rädd för tandläkaren! Nej borren förstås ha ha, min tandläkare är jättebra!  ;) Jag får emla, bedövning som barnen får innan sprutan. Det är bra, man ska utnyttja all bedövning som går att få. Jag fick mitt andra hål efter det att Emelie var född och nu är jag rädd att graviditeten efter Linnéa ska ha satt fart på ett som stått stilla.

Nu går jag och lägger mig.....REDAN?! Ja, fy vad trött jag är  :)

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar